"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

martedì 4 ottobre 2011

L'emigrazione da Avasinis ... sulla Patrie dal Friûl

L'ultimo numero de "La Patrie dal Friûl" (datato settembre 2011) dedica un articolo alla mostra "In viaggio" tenutasi quest'estate ad Avasinis unitamente alla consegna dei riconoscimenti di "AvaMont" per le tante persone che, dal paese friulano, hanno percorso i sentieri dell'emigrazione.


ATUALITÂT - Vasinis: tra “moleas e cirigniculas” al rive AvaMont

Inaugurazion de mostre
Inaugurazion de mostre
Ricognossiment pai emigrants
Ancje Vasinis, paîs li che al è nassût Pre Luigi Ridolfo, il pari dai emigrants, al à volût dî graciis ae sô int ator pal mont. Prime di vierzi la famose fieste “das moleas e das cirigniculas”, si è tignude la piçule ma sintude cerimonie “AvaMont – Premi cûr di Vasinas pal Mont”. Tredis emigrants rientrâts pes feriis dal Lussemburc, de France e dal Canadà, a àn ricevût des mans dal president de Pro Loco Giovanni Rodaro, e cu la buine peraule di Pre Gjulio Ziraldo, une sporte ecologjiche e “furlane” disegnade di Dree Venier, cun dentri un biel “pês” di libris, regalâts de Regjon e de Fondazion Crup. Preseade e je stade ancje la copie di Lui de “La Patrie dal Friûl”, tant che une siore premiade e à dit: «Cumò, cuant che o torni a cjase, o fâs un biel cuadrut cu la cuviertine de Vespa e i fâs viodi il gjornâl ancje ai miei amîs!». Sintût ancje il regâl de bandiere – chê vivarose dal Friûl – e la ceramiche cun in rilêf il Friûl, la acuile patriarcjine e la scrite Vasinis, ideade di une zovine pitore di Vençon.
Sierade la premiazion, l’Assessôr Regjonâl Elio De Anna e il sindic di Trasaghis Augusto Picco a àn screade la mostre “In viaggio”: cent agns di fotografiis de emigrazion, sielzudis dal Ammer (Archivi Multimediâl de Emigrazion Regjonâl), cu la zonte di une selezion di bielis imagjins su la emigrazion di Vasinis, sielzude di Pieri Stefanutti.  (D. M.)



da: http://www.lapatriedalfriul.org/?p=7334

1 commento:

  1. Grazie pe segnalazion! Se cualchidun al fos interessât in particolâr al teme de Emigrazion, o segnale che La Patrie dal Friûl e à une sezion dedicade propit a chel "Friûl fûr dal Friûl", ven a stâi i Furlans pal mont: baste fracâ chest link:
    Furlans pal mont.

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.