"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

venerdì 28 ottobre 2011

Dario Iuri alla guida della "conca tolmezzina". Ma ci si interroga sul senso della associazione

 Raggiunto il traguardo dei cinque anni dalla sua costituzione e conclusasi l'esperienza del Sindaco di Amaro Laura Zanella, l'Associazione Intercomunale Conca Tolmezzina ha un nuovo Presidente: è il Sindaco di Cavazzo Carnico Dario Iuri. Lo ha reso noto "Il Gazzettino" del 27 ottobre.


Ma sul senso dell'associazione della "conca" che mette assieme, per determinate attività, Cavazzo,. Verzegnis e Amaro, vi sono state, nei giorni scorsi, diverse discussioni, soprattutto sul sito "Carnia.la" (http://carnia.la/2011/10/17/la-conca-tolmezzina-organizza-le-giornate-della-trasparenza/), da cui stralciamo alcuni degli interventi di Remo Brunetti.


Stimolo alla discussione, l'organizzazione delle "Giornate della trasparenza", (a Cavazzo l'8 novembre, dove, probabilmente, si tornerà a discutere sulla gestione dell'«affaire Lago»), cioè una serie di  incontri pubblici, che si terranno in tutti e quattro i comuni della Conca Tolmezzina, durante i quali verranno  illustrati i programmi, le attività svolte e gli obiettivi ritenuti più importanti delle Amministrazioni Comunali, si informerà su quello che finora è stato fatto e ciò che si intende fare d’ora in poi per concretizzarli e si raccoglieranno osservazioni, proposte, suggerimenti e valutazioni da parte dei cittadini.


Nel merito, ecco dunque le considerazioni di Remo:    


Alore la idèe a è buine, ma une zornade di trasparence no pos platâ compuartaments antidemocratics praticâts avonde dispes vie pal an.Culì ‘o vin sindics e zontis che no dan la idèe di jessi a fâ un servizi a la comunitât, ma che dispes, invessit, si compuartin come se a fòssin i parons dai comuns. Su tantis cuestions, progjet Edipower, Carniacque, Eletrodot, Concje Tumiecine, e vie indenant, invessit di scoltâ la opinion dai citadins cun referendums, si è preferît simpri decidi dispes ancje cuintri de volontât popolâr. I nestris sindics si sono convertîts a la democrazie, a la partecipazion popolâr, e a la trasparince? Laudât Idiu! Però alore a covente ancje un tic di coerence, scomençant cu la trasparence dai conts. Al è tant timp che plui di cualchi aministradôr di Cjavàç al domande di podei fâ cuatri conts par capî se cheste partecipazion a la Concje Tumiecine ur a convignût ai comuns par chel che al rivuarde la cualitât e il cost dai servizis.  


(...) cence control popolâr, la Concje Tumiecine a podares mudâsi in “Palisse Tumiecine” par Damâr, Verzegnis e Cjavàç. I intervents fats, però a evidenzin ancje une altre cuestion, ven a stai la cualitât da nestre democrazie.
Si visaiso? agns indaûr ‘o vin rinunciât a la plene rapresentativitât garantide dal sisteme proporzionâl, in favôr de governabilitât garantide dal sisteme maioritari. E chest at al a vût lis sôs conseguencis in dute la Republiche, ancje sui nestris comuns. La situazion  (...)  ur va ben ai lobbyscj, ur va ben ancje a certs partîts che cussì a rìvin a mantignî il control e la paronance sul teritori, ma a ten la popolazion lontane da esperience aministrative e da cognizion esate des dibisugnis da comunitât. Ce fâ alore? Par nestre fortune la democrazie no è une peraule foreste in Cjargne, ma anzit des Viciniis ai Conseis di Fabriche, la partecipazion popolâr a la vite publiche a è une esperience cognossude e praticade. No coventin secont me fâ lez gnovis, ma fàur capî ai sindics e ai partîts che ju tegnin su, che la vere ricjece di un comun no son i bêz, ma la partecipazion operose e cussiente dai siei citadins a la vite publiche.

Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.