Raggiunto il traguardo dei cinque anni dalla sua costituzione e conclusasi l'esperienza del Sindaco di Amaro Laura Zanella, l'Associazione Intercomunale Conca Tolmezzina ha un nuovo Presidente: è il Sindaco di Cavazzo Carnico Dario Iuri. Lo ha reso noto "Il Gazzettino" del 27 ottobre.
Ma sul senso dell'associazione della "conca" che mette assieme, per determinate attività, Cavazzo,. Verzegnis e Amaro, vi sono state, nei giorni scorsi, diverse discussioni, soprattutto sul sito "Carnia.la" (http://carnia.la/2011/10/17/la-conca-tolmezzina-organizza-le-giornate-della-trasparenza/), da cui stralciamo alcuni degli interventi di Remo Brunetti.
Stimolo alla discussione, l'organizzazione delle "Giornate della trasparenza", (a Cavazzo l'8 novembre, dove, probabilmente, si tornerà a discutere sulla gestione dell'«affaire Lago»), cioè una serie di incontri pubblici, che si terranno in tutti e quattro i comuni della Conca Tolmezzina, durante i quali verranno illustrati i programmi, le attività svolte e gli obiettivi ritenuti più importanti delle Amministrazioni Comunali, si informerà su quello che finora è stato fatto e ciò che si intende fare d’ora in poi per concretizzarli e si raccoglieranno osservazioni, proposte, suggerimenti e valutazioni da parte dei cittadini.
Nel merito, ecco dunque le considerazioni di Remo:
Alore la idèe a è buine, ma une zornade di trasparence no pos platâ compuartaments antidemocratics praticâts avonde dispes vie pal an.Culì ‘o vin sindics e zontis che no dan la idèe di jessi a fâ un servizi a la comunitât, ma che dispes, invessit, si compuartin come se a fòssin i parons dai comuns. Su tantis cuestions, progjet Edipower, Carniacque, Eletrodot, Concje Tumiecine, e vie indenant, invessit di scoltâ la opinion dai citadins cun referendums, si è preferît simpri decidi dispes ancje cuintri de volontât popolâr. I nestris sindics si sono convertîts a la democrazie, a la partecipazion popolâr, e a la trasparince? Laudât Idiu! Però alore a covente ancje un tic di coerence, scomençant cu la trasparence dai conts. Al è tant timp che plui di cualchi aministradôr di Cjavàç al domande di podei fâ cuatri conts par capî se cheste partecipazion a la Concje Tumiecine ur a convignût ai comuns par chel che al rivuarde la cualitât e il cost dai servizis.
(...) cence control popolâr, la Concje Tumiecine a podares mudâsi in “Palisse Tumiecine” par Damâr, Verzegnis e Cjavàç. I intervents fats, però a evidenzin ancje une altre cuestion, ven a stai la cualitât da nestre democrazie.
Si visaiso? agns indaûr ‘o vin rinunciât a la plene rapresentativitât garantide dal sisteme proporzionâl, in favôr de governabilitât garantide dal sisteme maioritari. E chest at al a vût lis sôs conseguencis in dute la Republiche, ancje sui nestris comuns. La situazion (...) ur va ben ai lobbyscj, ur va ben ancje a certs partîts che cussì a rìvin a mantignî il control e la paronance sul teritori, ma a ten la popolazion lontane da esperience aministrative e da cognizion esate des dibisugnis da comunitât. Ce fâ alore? Par nestre fortune la democrazie no è une peraule foreste in Cjargne, ma anzit des Viciniis ai Conseis di Fabriche, la partecipazion popolâr a la vite publiche a è une esperience cognossude e praticade. No coventin secont me fâ lez gnovis, ma fàur capî ai sindics e ai partîts che ju tegnin su, che la vere ricjece di un comun no son i bêz, ma la partecipazion operose e cussiente dai siei citadins a la vite publiche.
Nessun commento:
Posta un commento
Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.