Cemût sìno fra di nô?
Dopo tancj agns ch'j sei cun vuâtis e j mi cjati ben, j pos dî che Dalès al è un paîs positîf, che al va indevant cun tantas rôbas fatas insiema. Cuistions, causas, lotas a no mancjn, ma a son ancja tantas 'sociazions e compagnias ch'a fasin alc di biel. L'ostaria, metìn, culì di nô, a è simpri stada un puest di incuintri. A jè vera che tanta int che a lava massa ta ostaria a jè muarta pal bevi, parceche tantas, massa ostarias a erin una ocasion continua di bevi massa.
E cumò? Las ostarias a son pui dismiezadas. Las 'sociazions a son ancjimò tantas.
Parâtri, como in dutas las rôbas, ancja la vita di paîs a gambia. Prin di dut j sin calâts di numar, tant calâts. La causa di fonda a jè che la muart a na à creanza e il nassi al dipent di tantas rôbas, e tanta int a à massa paura da responsabilitât di un frut. Ma esa vera che la int a Dalès a no è pui tant unida? Ancjiamò su la plaza, tor miesdì, al è cualchi troput che a si la conta, ma nancja meti 25-35 agns indaûr! Ancja il taramot al à zovât a sierâ la int intai siei fastidis e cussì, planc planc, ognun al pensa par sé e la union a mola. Una volta la int a si judava di pui: no si podarèssia, ognun intal so cjâf, tornâ unìn indaûr, viergi i voi cuant che cualchidun al à dibisugna par viodi di lui o fâ ce che al coventa?
E dapît, us tiri il claput da Messa: a Messa a si sta insiema e a si impara a vivi insiema; a si impara a gjoldi das bielas rôbas insiema, a tignî dûr cuant che a si patìs inta vita e a fâ dal ben par amôr di Crist, ancja a chei che a no mertin.
Lo spazio è naturalmente disponibile se qualcuno vuole intervenire sulle tematiche poste da prè Gjulio.
Nessun commento:
Posta un commento
Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.