"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

sabato 7 maggio 2011

Spietant il Pape ... une manifestazion denant dal Palaç dal Vescul


Vinars, ai 6 di Mai, che a colin juste 35 agns dal orcolat, o vin pensât (chei cuatri di nô di buine volontât che no àn masse voie di rindisi a fâsi omologâ dal dut) che, un pôc par chest inovâl e un pôc pe visite un fregul "pro forme" dal Pape a Aquilee, al sarès stât biel e soredut just di cjatâsi denant dal Palaç dal Vescul (Palaç Patriarcjâl) a Udin par ricuardâur ai vescui talians de C.E.I. che e sarès ancje ore che a lassassin libar il Messâl par Furlan e ancje, parcè di no, par tirâsi dongje fra di nô e cirî di stiçâ a meti fûr il nâs chei che a son dome bogns di trugnâ par ogni robe ma inte ostarie o sot de nape.
Duncje, l'invît al ere par cjatâsi aes 4 daspòmisdì là che o ài dit, puartantsi daûr plui int che si rive e almancul (!!!) une bandiere de Patrie par om e ancje cartei cun scritis e sprocs di cheste fate: "vescui talians, lassait libar il Messâl Furlan!"; "Il Signôr al capìs ancje furlan"; "Il Signôr al parave i piçui"; "6 di Mai: o vin fat sù i paîs, metìn adun la int!" o ancje "6 di Mai: lis cjasis a son fatis, fasìn sù il Popul!". 
Al è clâr che se a  erin par furlan al ere  miôr ma a lavin ben ancje par todesc (lenghe dal Pape e simpri mâl glotude dai "italianissimi") e par sloven (ca ai  "....issimi" ur ven sbulium pe vite!). Chei par talian... la lenghe dai parons dal vapôr... ancje chei, se propi un nol sa a scriviju intune altre lenghe!
Une robe che e sedi ben clare: NO JE stade une robe par anticlericâi ni riservade ai preots patafebancs. E JE stade une idee di int normâl che e je strache des bausiis dai sorestants di turni e che e domande a la glesie, tacant di chê locâl, di meti in vore la sô apostolicitât (lei: rispiet) tai confronts dal popul furlan, ven a stâi di antecipâ la politiche e no di lâi daûr a mus vie.
Sandri Pian

Addenda  7-5-11


ANNIVERSARIO DEL TERREMOTO, GUARDANDO AL MESSÂL ROMAN PAR FURLAN

Diversi cittadini si sono riuniti a Udine presso i giardini di piazza Patriarcato per ricordare il 35° anniversario del sisma del 1976. Ma rispetto alle diverse celebrazioni di queste ore, sventolavano numerose bandiere del Friuli e ed è stata l'occasione per rivolgere un appello alla Conferenza Episcopale Italiana, vista la visita del pontefice Benedetto XVI di sabato 7 maggio ad Aquileia: sui cartelli si leggeva "NordesTriveneto? No, Friûl!" e ancora "Lassait libar il Messâl Roman par furlan".
Infatti dal oltre 5 anni la versione in lingua friulana della tertia editio typica del messale romano attende l'approvazione da parte della Cei. La manifestazione, organizzata attraverso la Rete in poche ore, è nata per iniziativa popolare ed ha voluto così rileggere in chiave attuale quello stesso spirito che dalla base spingeva  i comitati delle tendopoli a chiedere di ricostruire "Prima le case e poi le chiese".


(Graziis a Remo e Roberta pes segnalazions)



Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.