"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

domenica 6 maggio 2018

Lago, il Comune di Cavazzo contrario all'ipotesi del by-pass? - (IV)

Anche il settimanale diocesano "La vita cattolica", sul numero del 25 aprile, ha dedicato spazio alla questione del rifiuto espresso dal Comune di Cavazzo in merito alla possibilità di dedicare uno studio alla fattibilità del by pass per il Lago.
Il giornale ha pubblicato un trafiletto nella pagina di cronaca della Carnia e un ampio articolo "in marilenghe" sulla "Pagjine furlane".
...................
CAVAZZO CARNICO

Comune, no al canale by-pass

Il Comune di Cavazzo Carnico si è espresso contro il progetto del canale di «by-pass», ipotizzato all’interno del Piano regionale di tutela delle acque come soluzione «per mitigare l’impatto dello scarico della centrale di Somplago sul lago con lo scopo di recuperare le condizioni di naturalità del lago stesso e di garantirne la fruibilità». Per l’amministrazione comunale l’equilibrio del lago c’è già, il progetto del by-pass lo turberebbe. Diversa invece la posizione dei Comitati ambientali, i quali ricordando che “la centrale idroelettrica di Somplago, entrata in funzione negli anni ’50, ha profondamente sconvolto il lago abbassandone il livello, riducendone la superficie, mutandone il contorno, scaricandovi le acque gelide e portatrici di fango derivate dai corsi d’acqua».

(LA VITA CATTOLICA, MERCOLEDÌ 25 APRILE 2018, p 15)
-------------------
Al è partît il procès pal recupar de naturalitât dal Lât dai Trê Comuns, il plui grant de Patrie dal Friûl

Il Lât al torne a nassi


CUÂI SONO I intervents necessaris pal recupar de naturalitât e pe valorizazion turistiche dal Lât dai Trê Comuns? Trop costarano e cuâi
beneficis puartarano lis utilizazions alternativis di chês dal dì di vuê? Chestis a son lis cuistions che a varan di distrigâ i progjets destinâts pal «concors par ideis» volût de leç regjonâl 3/2018 «Disposizions pal recupar de naturalitât dal lât dai trê Comuns», cul fin di dâi seont al «Plan regjonâl di protezion des aghis».
Ai 5 di Avrîl, e je partide la organizazion, intant de riunion inmaneade de assessore pal Ambient, Sara Vito, cui sindics di Bordan, di Cjavaç e di Trasaghis, cul president di «Uti Gemonese », Aldo Daici, cul conseîr regjonâl Roberto Revelant e cul puartevôs dai  Comitâts popolârs, Franceschino Barazzutti.
I Comuns i àn confidât la gjestion dal concors a la Union teritoriâl intercomunâl e, mai come in chest moment, al pâr sot man l’obietîf che al è tal cûr di ducj chei che a àn sopuartât i savoltaments sociâi, economics e ambientâi causionâts de Centrâl  idroeletriche di Somplât.
Di cuant che chel implant al è partît, tai agns dal Cincuante, il lât al è calât di nivel e di superficie; lis aghis a son deventadis glaçadis e torgulis; a son sparîts i pes natîfs e parie la pescje professionâl; al è sparît ancje il turisim leât cu la balneazion e al è començât il dipuesit di chei pantans che, seont lis previsions, dentri un secul a jemplaran, fûr par fûr, il lât naturâl plui grant de Furlanie.
Devant di chest disastri, i Comitâts pe difese dal lât a àn batût su la soluzion plui naturâl: realizâ un «by-pass», al ven a stâi un cjanâl che al puarti fûr lis aghis de centrâl fin li dal emissari.
A sun di vitis e di lotis, l’obietîf dal recupar de naturalitât e de fruizion dal Lât dai Trê Comuns al è stât condividût ancje dal Consei regjonâl, che prin lu à fat bon, discorint sul «Plan regjonâl di protezion des aghis», e po lu à confermât te leç 3/2018, che si è daûr a meti in vore. Ben se une manovre, argagnade tal ultin minût, no rivarà adore di blocâ dut.
Intant de riunion dai 5 di Avrîl, il sindic di Cjavaç, Gianni Borghi, e il sot sindic, Dario Iuri, a àn declarât che il «by-pass» al scjassarès i ecuilibris atuâi dal lât e che il lât nol podarès vivi cence il scaric de centrâl. La repliche dai Comitâts e je rivade bot e sclop, cuntun manifest publicât ai 16 di Avrîl: «Lasciamo all’intelligenza dei cittadini disvelare quali siano i reconditi moventi di una così assurda presa di posizione – a scrivin 11 clapis dal Glemonat, de Cjargne, dal Cjanâl dal Arzìn e di Resie – (...). Confidiamo che nella Comunità cavazzina – e non solo – ci siano persone ragionevoli che comprendano… che non è dignitosa una simile posizione di sudditanza – se non di servilismo – verso chi sfrutta le nostre acque per produrre kilowatt e profitti che porta altrove».
                                                                                                                                                                      MARIO ZILI

LA VITA CATTOLICA, MERCOLEDÌ 25 APRILE 2018, p. 27

------------------------ 

Come sempre, i lettori sono invitati a intervenire e commentare.

Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.