"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

giovedì 9 febbraio 2012

Sul Lago gelato: "chei dal pistòc"

Le immagini del bordolago gelato di questi giorni hanno fatto riandare alla memoria di quanti hanno conosciuto il Lago "di prima" i  momenti  in cui i ragazzi andavano a pattinare sul lago gelato, servendosi di rudimentali pattini e spingendosi con un bastone appuntito, con un chiodo alla sommità, il pistòc.
Per chi ricorda quei tempi, per chi  ne nutre curiosità, si ripropone la "vivarosa" descrizione che ne ha fatta Zuan Cucchiaro sul "Lunari di Dalès pal 2010":


Cuant che a vegnivin chei grancj frêts, il lâc a si glazzava cussì ben che al sameava un spieli e i zovins a preparavin il lôr imprest: dôs brentas spizzadas su la ponta, doi fiers da sot e un scjapin par meti denta i scarpets e par sbultrâsi un racli cuntun claut dapît: eco il pistoc. 
Cuant che la glazza a era lissa como il veri, a si lava fn scuasi intal mieç e a si spiava jù sul font a al sameava di jodi mûrs como di cjasas e maserias, e nissun a nal à mai savût spiegâ ce che a erin chês rostas tal font dal lâc! A saràn ancjmò, ma cujertas dal paltan e da lacja dal Tajament!
A si lava fint tal mieç, dulà che a erin las risultivas che a vegnivin su dal font; lì a era 'aga simpri pui temperada e a na si glazzava mai. Chei pui coragjôs, lant a gnagnau, a rivavin fint aì adôr a bevi l'aga che a sameava clipa. Il mês di luj, inveza, cuant che a si rivava aì cu la barcja, bevint chê aga  a sameava glazzada! 

1 commento:

  1. Sapevo dei bastoni, xchè me li aveva descritti mio zio, ma di "pistoc" non ho ricordo. Bellissimo e interessante l'articolo sul Blog
    Valeria F.

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.