"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

lunedì 5 febbraio 2018

Somplago, dubbi sulla efficacia del muro di protezione

Remo Brunetti interviene sul problema della sicurezza del paese di Somplago presentando i dati di una analisi geologica che segnala la non completa efficacia dell'attuale muro di protezione posto a difesa dell'abitato dal pericolo di caduta massi dalla rupe di Cesclans e la necessità di affiancarvi ulteriori opere di protezione.
............... 
No dome un muraion par dâ sigurece ai sompladins e ancje a di chei che a passin pe strade

Somplât e il muraion intune foto di Valter Pillinini
La cuestion dal progjet di une centraline par turbinâ  le aghe di chel rojuç che al ven fûr sot la glesiute di San Cjandi a Somplât ‘e a ripuartade le atenzion no dome su la glesiute ma ancje su chel creton che al sta sore e su lis sôs spacaduris. E alore la memorie a va indaûr fint a la dì da sô inaugurazion fate cul vescul che al dave lis sos benedizions stant ju a Somplât.  I Sompladins difat, si erin inecuarts che lis viertiduris tai crets si erin slargjadis a vevin visât lis autoritâts che, ancje daûr di un studi gjeologjic, a vevin sierade, considerât il pericul, la strade par San Cjandi. Al vignì ancje metût su un semafar, prin da curve a S che al deventave ros, cuant che i sensôrs poiâts sui crets a segnalavin alc. Podopo al è stât fat su il muraion, permetint cussì la ricostruzion des cjasis e da glesie cemût che a erin e dulà che a erin. Dant ancje une sigurece ai sompladins e ancje a di chei che a passin pe strade, che chei cretons, ancje se crevâts a si erin ormai poiâts e no saressin vignûts ju. E ancje se a fossin vignûts ju al sares stât simpri il muraion a fermâju. 
Cualchi setemane indaûr,  sgarfant tai archivis al è vegnût fûr  un studi gjeologjic su la “Rupe di Cesclans” firmât di doi geolics, il glemonas Franco Vaia e la maianese Sonia Tambosco, e vignût fûr tal 1999 su la riviste "Gortania". Un studi che al met in forsit cheste sigurece.
Cjapin par esempli pagjine 23: … La verifica dell’efficacia del muro di protezione è stata condotta prendendo come riferimento un volume mobilizzabile di 4 metri cubi, pari a circa 10 t ed ipotizzando che il muro possa assorbire un energia pari a 850 kjoule.
  Si è visto dalla simulazione che il muro determina l’arresto solo di alcuni dei massi, ed in particolare di quelli che partono da una altezza inferiore e hanno quindi minor velocità. Gli altri blocchi superano il muro sfondandolo. Per raggiungere le condizioni di sicurezza nei confronti di tali masse potenzialmente mobilizzabili si dovrebbe pertanto  adottare un' opera di difesa in grado di assorbire almeno parte dell’energia dei blocchi in movimento verso valle. L’opera considerata nella simulazione è una rete paramassi ad elevato assorbimento, 1750 kj, posta alla quota di circa 240 metri, che può garantire che questi massi non sfondino il muro. 
Il studi al finis cun tun invît:
…Bisogna inoltre riconsiderare l’affidabilità delle opere di difesa attualmente esistenti. Dalle simulazioni è emerso ad esempio che il muro di cemento armato posto a difesa dell’abitato di Somplago non è sufficiente a garantire la totale sicurezza dell’abitato stesso. Si conclude quindi con il sottolineare la necessità di provvedere alla messa in sicurezza del centro abitato di Somplago e delle zone di transito, quale la strada Comunale di Cavazzo Carnico,  perché lo stato di fatto dimostra la inadeguatezza o l’inesistenza di un completo sistema di opere, atte a garantire di fatto la agibilità dei luoghi, riconducendo entro limiti accettabili la naturale pericolosità geologica di questi luoghi, tenendo conte anche dell’elemento sismicità….
Al sares propit impuartant che quest studi al vignis fat cognossi a dute la popolazion, magari picjantlu tes bachechis dal comun,  in biblioteche, e parcè no, ancje tes glesiis e tes ostariis…
                                                                     Remo Brunetti 

7 commenti:

  1. La popolazione di Somplago ha dormito tranquillamente per oltre quarantanni e continuera'a farlo ... questa lettera e' solo fumo negli occhi . Una storiella per far credere all'opinione pubblica che ci sono dei rischi imminenti per la popolazione . Vergognaisci !!

    RispondiElimina
  2. Remo Brunetti al è une persone une vore serie e si documente simpri prime di fevelâ! E ancje in chest câs al presente ancje documents une vore impuartants.

    Juste la denuncie di Remo! Brâf!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. No stin a fasci ridi , a vegnin fur chei documents nome parce che a son quintra la centralina ... parce che no son vegnuts fur prime !!!

      Elimina
    2. Baraciut, forsit parcè che a son stâts cjatâts dome cumò!

      Compliment a cui che ju à cjatâts e publicâts. La domande di fâsi e je une altre: parcè fin cumò chest document nol à vût la juste visibilitât? Cui lu vevial scuindût?

      Ma Remo di sigûr al savarà rispuinditi miôr di nô.

      Elimina
  3. 'O ai vude une telefonade cul prof Franco Vaia di Glemone. Mi a spiegât che chest studi al è la tesi di lauree da dotore Sonia Tambosco, fate cussì ben che il prof Franco Vaia al a conseade la sô publicazion. A la mê domande su ce che a varessin di fâ i aministradôrs comunâi, mi a rispuindût che a varessin di domandâ l'intervent dai geolics da Regjon Friûl-Vignesie Julie.

    RispondiElimina
  4. Si , complimenti per il tempismo !

    RispondiElimina
  5. Sa no mi sbagli il Mùr a lu a propit fat costruì l'ex scindic Barazzutti , propit chel che cumo al disc ca nol va ben ... Si rindino cont ??

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.