"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

mercoledì 29 giugno 2016

E il "comandant di Polizie" autorizzò a "inpiâ il fûc di San Pieri"

Ricordate le ordinanze, dopo i problemi insorti nella napoletana "terra dei fuochi", che proibivano ai contadini di "dâ fûc as vidices" e addirittura ventilavano la possibilità di bloccare tutte le notti friulane illuminate dai "pignarûi"?
Per fortuna si è tornati a una applicazione delle normative in maniera maggiormente aderente alla oggettività e alla razionalità. Così si può citare anche l'ordinanza del responsabile della Polizia locale della Conca Tolmezzina che, di fronte a specifica domanda, ha risposto autorizzando la tradizionale accensione del "fûc di San Pieri e Pauli" che si terrà questa sera a Cavazzo "su per gravis dal riu Faeit".
Colpisce anche positivamente il fatto che, a una domanda "par furlan", il "comandant di Polizie locâl" si sia sentito in dovere di rispondere parimenti in marilenghe. Dovrebbe essere un fatto normale, dopo tanti anni di applicazione della L. 482 .... eppure ancora colpisce, perché è (ancora) un fatto raro.  Il meracul di San Pieri e Pauli?



2 commenti:

  1. Al è ancje di dî che ancje se la 482 dal 1999 e la leç regjonâl 29 dal 2007 a permetin e anzit a oblein lis aministrazions a acetâ l'us public dal furlan, dute la modulistiche a è par talian, invoiant cussì i citadins a rinunciâ ai lôr dirits.

    RispondiElimina
  2. Altris coments publicâts su la pagjine facebook:

    Remo Brunetti Nissun meracul, ma la leç 482 dal 1999 al art.9 e la leç regjonâl 29\2007 capo 2° articul 6 coma 1 e 3.


    Alessandro Flajs: Giusto! In trentino alto Adige vige il bilinguismo anche nei pubblici uffici, non vedo perchè non debba essere così anche in Friuli.


    Pierpaolo Lupieri: Sol Rispiet da Lec!



    Luche Zeit : Al e un meracul distes parceche ancje sa je une leç ca lu previôt o vivin intun stât ridicolo indulà si pues simpri interpretâ e disatendi dut. A cjavaç o seis fortunâts a vei int furlane e Di sensibilitât.. provant a fâlu in atris parte dal friûl il risultât nol sarà compagn cun puliziai e inpiegâts talians e imigrâts che de leç si frein. Biel dutcâs cal sedi calchi toc di Friûl no dal dut colonizât.


    Linda Picco: Però atenzion. In tancj agns di sportel ator pai Comuns di chenti, une volte sole (!) e je rivade une domande di sclariments par furlan, e par furlan jo i ai rispuindût par cont dal sindic di chel Comun. Scrivi e otignî rispueste par furlan al è un dirit: ma se no lu esercitìn i prins a fâsi mâl o sin propit nô...

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.