"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

sabato 27 giugno 2015

Domenica a Cavazzo si accende "il fûc di San Pieri "

Domenica 28 giugno, vigilia della festa dei Santi Pietro e Paolo, a Cavazzo, dopo le nove e mezza, verrà acceso nel Rio Faeit il falò rituale in onore dei sopradetti Santi.
La popolazione è invitata a partecipare e a contribuire alla buona riuscita della manifestazione nel corso della quale verrà anche allestito un rinfresco. L’iniziativa è promossa dalla parrocchia di san Daniele Profeta e dalla Associazione”Milleunastorie”. 

Remo Brunetti spiega la particolarità dei fuochi cavazzini: "secont il Perusini, la frazion di Pascuel a faseve il so fûc la dì di San Zuan. Là che invessit Vile lu faseve par San Pieri. No cognos la date precise, ma un biel moment a àn tacât a fâ i fûcs ai 29 di jugn, la dì di San Pieri che la glesie compagne a San Pauli. Ma cemût che i doi sants a vevin ideis difarentis tal evangjelizâ, ancje Vile e Pascuel a cirìvin di fâ ognidune il lôr fûc difarent e miôr , dimût che al risultas plui vivarôs e lusorôs. E si tiràvin ancje une sorte di cidulis. A nassè cussì une competizion sui cuei di Vile e di Pascuel che a durà par agnorums, fintremai a pôs agns prin dal taramot. Al sares stât un pecjât pierdi dal dut cheste usance cussì dal 2006 in ca, il fûc si lu fâs tes gravis dal riu Faeit."

                                                       

Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.