"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

giovedì 16 aprile 2015

Quando si leggeva Dylan Dog in marilenghe...

"La Patrie dal Friul" (http://www.lapatriedalfriul.org/?p=3540) si è soffermata sul successo che ha avuto e sta avendo, fra i collezionisti, il fascicolo di Dylan Dog tradotto anni addietro in friulano. E' il caso di ricordare che il lavoro ha una "riùnda dalessàna" in quanto portato a termine da prè Gjulio Ziraldo, Scjefin Tomat e altri amici e lamentare come la ridotta tiratura di allora abbia  sensibilmente inciso sulla possibilità di ulteriore diffusione.


ATUALITÂT - Il Dylan Dog par furlan al vâl 250 euro

Dylan Dog par furlan
Dylan Dog al fevele par furlan
Stefano Prioni, di Cantù (Co), al è un apasionât di fumuts e di cines horror. Zontant chestis passions nol podeve no deventâ colezionist di Dylan Dog, il fumut horror talian par ecelence.
Sgarfant ator par cjatâ edizions particolârs, al è specializât in chês, al à savût de traduzion par furlan dal numar 9 intitulât «Alfa e Omega» fate intal 1995 di un grup di volontaris vuidât di pre Gjulio Ziralt e jessût come suplement dal nestri sfuei. «Lu ai savût uns sîs mês indaûr e mi soi interessât subit par cjatâlu, parcè che o soi colezionist, ma ancje par vie des origjins dai miei nonos, di Sacîl: al è un toc unic, massime parcè che al è fat in lenghe furlane. O ai savût de sô esistence midiant cognossints furlans», nus conte Stefano, che nol è nome colezionist, ma al scrîf ancje su sîts specializâts. Il mês stât al à fat un toc su cheste sô “scuvierte” sul sît Ddcomics.it, dediât ai fan dal fumet, subit ricjapât di altris sîts e blog di colezioniscj.
In pôcs dîs la notizie e à fat il zîr de Rêt, trop valie une copie dal Dylan Dog par furlan?
«Prin di dut o ai di ringraziâ chei che mi àn judât par cjatâlu, nol è stât facil, ma se mi met…  O vuei marcâ la gjentilece des personis contatadis, lis plui variis, e ancje des bibliotechis furlanis. Une copie in buinis condizions di “Alfa e Omega” e pues valê sui 250 euro. Des mês “indagjins” o ai podût stimâ che a ‘nd sedin stadis fatis uns centenâr, duncje la valutazion no à di someâ fûr dai semenâts: e je motivade dal numar piçul di copiis, dal fat che al sedi un prodot “uficiâl” cul permès dal editôr e ancje de sô cualitât. La cjarte e je di fat une otime patinade, chê che il stes Bonelli (l’editôr di Dylan Dog, ndr) al dopre pes edizions miôrs, tipo il “Dylandogon” dal Istât. Une cjarte che e reste blancje compagne par agnorums, no come chê des edizions normâls che e devente zale dopo di cualchi an»
E in gjenerâl il toc de tô colezion che al vâl di plui cuâl isal?
«Un numar speciâl jessût in zonte ae riviste des Feroviis “Amico treno”. In buinis condizions e cun la riviste dongje par dimostrânt la autenticitât (a son tantis trufis tal mont dal colezionisim, si à di stâ atents) al vâl 500 euro. Il prin numar di Dylan Dog origjinâl e in otimis cundizions – che oviementri o ai – al vâl sui 200-250 euro, ma za cul secont si cale a 40.»
Bonelli al à dât la autorizazion cence problemis: pensistu che si podarès fânt altris?
«Sigûr, magari! O marchi che il fat che Bonelli al vedi dât il permès no je robe di pôc, tancj altris progjets no lu àn vût. Al è par vignî fûr l’ultim film su DD: une sdrume di gadgets che si tachin a viodi ator no àn il permès dal editôr. Il lavôr par furlan al è di grande cualitât: un bon viatic par fânt altris.»


Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.