"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

venerdì 21 ottobre 2011

Un pinsîr par prè Gjulio

Prè Gjulio, domenia cu ven, al fâs 80 agns. Intas  Parochias  a j fasaràn fiesta. Parcè no ancja sul Web?
Lui al è vegnût "di cà da l'aga" dal 1973: al ûl dî che buina part da so vita a la à passada cu la int di Dalès, di Vasinas, di Tarnep, di Bordan.  A è int che a lu à jodût a fâ messas e funzions, ma ancja a scombati pal teritori (d'inche volta da "area di servizi", as discussions dal dopo taramot, fint al problema dal lâc, in dì di vuê), a scombati pal furlan, a dâ, a tancj,  una man a vivi.
A la tanta int che a lu à conossût, che a à un biel ricuart di lui, che magari al volarès diî alc ma a nal sa cemût …. eco che al è viert chest cjanton: il Blog (e ancja la pagjina di Facebook) in chesc dîs a tiraran dongja  messaçs, pinsîrs, riflessions, salûts …. dut ce che a us ven intal cjâf  che j volaressis dî a prè Gjulio.  Dopo, al vegnarà ben ancja il moment che, chescj pinsîrs,  j u tirarìn dongja ducj  e ju fasarìn lei a lui.
Al disarà "Sacrabolt, che il gjaul us petèni…"….. ma vadì che al sarà content.
                                                                                 A&D

3 commenti:

  1. Se Toni me lo consente vorrei dire qualcosa.
    Caro don giulio, nella mia turbolenta gioventu mi sono spesso trovato sulla traiettoria della tua scarpa o della tua mano(sana terapia di altri tempi), quante liti e discussioni abbiamo avuto, i pochi anni della mia vita mi davano una stupida spavalderia che spesso hai saputo sedare, ti ho visto celebrare battesimi, nozze e funerali, fatti piacevoli e spiacevoli, la vita nella suo percorso.
    Abbiamo ricordato assieme vari di questi episodi un giorno di alcuni anni fa quando ero venuto in chiesa a portarti a battesimo il mio primogenito, spero che la terapia che hai usato nei miei confronti la riservi anche a lui e alle generazioni che riuscirai a seguire ancora.
    Il tuo voto non ti ha concesso di essere genitore, ma tutti noi siamo tuoi figli e nipoti.
    Grazie per le sberle che mi hai dato.....
    Montanaro

    RispondiElimina
  2. Sul cont di Prè Gjulio, ormai al è pouc ce dî se no un grant grazie par vei condividût, dal 1973 in cà tancj moments de nestre vite personâl e di chê dai nestris paîs. Sul stamp di Gjesù Crist, che al a volût incjarnâsi tal so popul, ancje Pre Gjulio al a volût deventâ come nô, deventant cui agns propit un dai nestris, anzit, un dai plui bulos dai nestris. IL so Diu, nol è un Diu coloniâl, o un Diu che al ven doprât par tignî buine la int anzit, il so Diu(e ancje nestri) al tabae furlan, e nus invide a no lassâsi meti sot dai pîs di nissun! Jo ‘o ai vût tant di Pre Gjulio: al è stât il compagn di tantis batàis pe dignitât dal Friûl, al è stât un amî e ancje testemoni dal gno matrimoni, e como preidi al a fat di puint tra me e Diu, fasintmi capî che se il Signôr al veve agrât pes messis e pai rosaris, al ere ancje content di cui che al impegnave la sô vite par judâ, cemût che al podeve, il so popul. ‘O scuen ancje dî che a ‘nd’è pous preidis come Prè Gjulio. Difat propit in chescj dîs, tornant a lei “Siôr Santul” di Pre Antoni Beline, un libri che trente agns fa pre Gjulio mi a regalât, no ai podût fâ di mancul di lei la dediche che Pre Antoni Beline al veve scrit a Pre Gjulio. Al è scrit cussì: “A Gjulio che al è a stâ “dilà”. Dilà da leç, ma no dilà de int.- Pre Antoni Dalés 4-8-76”.

    Mandi Remo Brunetti

    RispondiElimina
  3. Don Gjulio, us auguri nomo che la natura us mantegni e ch'j podessis continuâ ancjimo par tant timp il vuestri ministeri.

    RispondiElimina

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.