"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

"Alesso e dintorni", dal puint di Braulins al puint di Avons

lunedì 4 aprile 2011

Furlan = Sotan. Esa vera?


"Michi" a nus scrîf par comentâ il "manifest ribalton", ma al è un discors che a si slargja al "3 di avrîl", al jessi "valdelaghins", a cerî di capî, alora, cual che al è il "sens dal inpegno", intal Friûl di vuê. La discussion a è vierta.


Il Furlan " Al lasse ch’a sedin chei altris a decidi tal so puest," si lei intal document publicât.

Ma isal proprit cussì?

Secont me lis robis no stan par nuie cussì. O sin denant dome a un stereotip inventât dai sorestans. Centancj no sono ancje cumò i Comitâts che si batin cuintri i sorestans regjonâi e lis lôr sieltis? Une vore.

La bataie cuintri la mezadrie, cui le ae fate? la batae par no finî inte Regjon Venit, cui le ae fate? La batae cuintri lis servitûts militârs, cui le ae fate? La batae pe universitât furlane, cui le ae fate? La batae pe difese de lenghe furlane, cui le ae fate? E lis tantis batais di vuê cuintri lis grandis e piçulis operis (eletrodots, autostradis, TAV, cavis, e v.i.) cui sono daûr a fâlis?

E alore scomencìn a butâ vie chest fals stereotip di "furlans sotants" e scomencìn a scrivi la nestre storie, chê vere e no chê contade dai sorestants che no vuelin che i Furlans a cjapin cusience che no son mai stâts sotans. Scomencìn a scrivi la storie de nestris grandis batais e soredut di chês vintis.......

No sin sotants, no lu sin mai stâts, ma i sorestants a vuelin vênus sotants e alore ai va ben che i Furlan a "dismentein" lis tantis batais combatudis e dispes vintis...

Michi

Nessun commento:

Posta un commento

Ogni opinione espressa attraverso il commento agli articoli è unicamente quella del suo autore, che conseguentemente si assume ogni responsabilità civile, penale e amministrativa derivante dalla pubblicazione sul Blog "Alesso e Dintorni" del testo inviato.
OGNI COMMENTO, ANCHE NELLA CATEGORIA ANONIMO;, DEVE ESSERE FIRMATO IN CALCE, ALTRIMENTI NON SARà PUBBLICATO.
Grazie.